4 класс. Английский язык. Афанасьева, Михеева. Учебник Rainbow. Часть 1. Страницы 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113

Ответы к страницам 107, 108, 109, 110, 111, 112 и 113

содержание

Unit 4. Step 4

1. Послушай, как диктор спрашивает о возрасте членов семьи Баркер, (87). Скажи, сколько лет каждому из них.
1) How old are you, Richard? — I’m forty-six. — Сколько тебе лет, Ричард? — 46
2) How old are you, Margaret? — I’m thirty-nine. — Сколько тебе лет, Маргарет? — 39
3) How old are you, David? — I’m seventy-eight. — Сколько тебе лет, Дэвид? — 78
4) How old are you, William? — I’m fifty. — Сколько тебе лет, Уилльям? — 50
5) How old are you, Beatrice? — I’m forty-two. — Сколько тебе лет, Беатрис? — 42
6) How old are you, Elizabeth? — I’m sixty-nine. — Сколько тебе лет, Элизабет? — 69
7) How old are you, Mary? — I’m thirteen. — Сколько тебе лет, Мэри? — 13
8) How old are you, Sally? — I’m twelve. — Сколько тебе лет, Салли? — 12
9) How old are you, John? — I’m eleven. — Сколько тебе лет, Джон? — 11
10) How old is Chase? — He’s five. — Сколько лет Чейзу? — Ему 5 лет.
11) How old is Smokey? — She’s three. — Сколько лет Смоки? — Ей 3 года.

2.
А. Используя образец, скажи, что есть и чего нет на столе во время завтрака Джона Баркера.

Образец:
tea/coffee — There is some tea on the table. There is no coffee. — На столе есть чай. Нету кофе.
flowers/plants — There are some flowers on the table. There are no plants. — На столе есть цветы. Нету растений.

1) milk/water — There is some milk on the table. There is no water. — На столе есть молоко. Нет воды.
2) orange juice/soup — There is some orange juice on the table. There is no soup. — На столе есть апельсиновый сок. Нет супа.
3) bread/ice cream — There is some bread on the table. There is no ice cream. — На столе есть хлеб. Нет мороженого.
4) butter/jam — There is some butter on the table. There is no jam. — На столе есть масло. Нет джема.
5) cups/mugs — There are some cups on the table. There are no mugs. — На столе есть чашки. Нет кружек.
6) plates/dishes — There are some plates on the table. There are no dishes. — На столе есть тарелки. Нет блюд.
7) bananas/plums — There are some bananas on the table. There are no plums. — На столе есть бананы. Нет слив.
8) apples/cakes — There are some apples on the table. There are no cakes. — На столе есть яблоки. Нет тортов.
9) oranges/lemon — There are some oranges on the table. There is no lemon. — На столе есть апельсины. Нет лимона.

В. Скажи, что обычно есть и чего нет у тебя на столе во время завтрака.
1. There is some bread on the table. There are no cakes on the table. — На столе есть хлеб. Нет тортов.
2. There are some apples on the table. There is no soup on the table. — На столе есть яблоки. Нет супа.
3. There is some tea on the table. There is no juice on the table. — На столе есть чай. Нет сока.

3. Посмотри на картинку, изображающую гостиную в квартире пожилой английской дамы миссис Вуд. Работая в парах, прочитайте вопросы об этой комнате и ответьте на них.
1) Is there a sofa in Mrs Wood’s living room? — No, there isn’t (any). — Есть диван в гостиной у миссис Вуд? Нет.
2) Are there any chairs in her room? — Yes, there are (some). — В ее комнате есть стулья. — Да.
3) Is there a piano in the living room? — 3) No, there isn’t any. — В гостиной есть пианино? — Нет.
4) Are there armchairs in the room? — Yes, there are two. — В комнате есть кресла? — Да, есть два кресла.
5) Is there a window in the room? — Yes, there is. — В комнате есть окно? — Да.
6) Are there any plants on the windowsill? — Yes, there are some. — На подоконнике есть растения? — Да.
7) Are there any flowers on the table? — Yes, there are some. — На столе есть цветы? — Да.
8) Is there any food on the table? — Yes, there is some. — На столе есть еда? — Да.
9) Are there any apples on the dish? — No, there aren’t any. — На блюде есть яблоки? — Нет.
10) Is there any water on the table? — Yes, there is some. — На столе есть вода? — Да.
11) Is there any juice on the table? — No, there isn’t any. — На столе есть сок? — Нет.
12) Is there a carpet on the floor? — Yes, there is. — На полу есть ковер? — Да.

4. Завтра Джон уезжает с классом на пикник. Поработайте в парах и разыграйте диалог между мамой и сыном, в котором Джон выясняет, какие продукты есть дома, а каких нет.
Образец:
John: apples? —Are there any apples at home? — У нас дома есть яблоки?
Mrs Barker: Yes. — Yes, there are (some). — Да.
John: orange juice? — Is there any orange juice at home? — В доме есть апельсиновый сок?
Mrs Barker: No. — No, there isn’t (any). — Ннт.

1) Is there any bread at home? — No, there isn’t any. — У нас дома есть хлеб? — Нет.
2) Is there any butter at home? — Yes, there is some. — У нас дома есть масло? — Да.
3) Is there any tea at home? — Yes, there is some. — У нас дома есть чай? — Да.
4) Are there any cakes at home? — No, there aren’t any. — У нас дома есть тортики? — Нет.
5) Are there any bananas at home? — No, there aren’t any. — У нас дома есть бананы? — Нет.
6) Is there any water at home? — Yes, there is some. — У нас дома есть вода? — Да.
7) Is there any jam at home? — Yes, there is some. — У нас дома есть джем? — Да.
8) Are there any grapes at home? — No, there aren’t any. — У нас дома есть виноград? — Нет.
9) Are there any oranges at home? — Yes, there are some. — У нас дома есть апельсины? — Да.
10) Is there any juice at home? — No, there isn’t any. — У нас дома есть сок? — Нет.

5. Посмотри на рисунок классной комнаты Мэри Баркер. Послушай, как диктор задаёт ей вопросы о том, что или кто находится в классе, и как она на них отвечает. Повтори вопросы и ответы за диктором, (90).
What is there … ? Who is there … ? — Что (там есть)…? Кто (там есть)…
1)
— What is there near the door? — Что это там возле двери?
— There is a piano there. — Там пианино.

2)
— What is there on the piano? — А что это там на пианино?
— There are some flowers there. — Там стоят цветы.

3)
— What is there next to the piano? — А рядом с пианино?
— There is my teacher’s table there. — Там стоит стол моего учителя.

4)
— Who is there in the classroom? — Кто это там в кабинете?
— There are pupils there. — Там ученики.

5)
— What is there behind the pupils? — А что это там за учениками?
— There are desks there. — Это парты.

6)
— What is there on the pupils’ right? — Что у учеников справа?
— There are two windows and a cupboard there. — Там два окна и шкафчик.

6. Послушай, как Мэри задают вопросы о том, сколько разных предметов в её классе, и что она отвечает, (91). Повтори ответы и вопросы за диктором.
How many … are there … ? — Сколько… есть … ?
1)
— How many pianos are there in your classroom? — Сколько пианино есть в вашем классе?
— There is one. — Одно.

2)
— How many desks are there? — Сколько парт там стоит?
— There are fifteen. — 15.

3)
— How many chairs are there in your classroom? — Сколько стульев есть в вашем классе?
— There are thirty-one. — 31

4)
— How many flowers are there on the piano? — Сколько цветов стоит на пианино.
— There are five. — 5

5)
— How many plants are there on the windowsills? — Сколько растений стоит на подоконнике?
— There are eight. — 8

6)
— How many pupils are there in the classroom? — Сколько учеников в классе?
— There are three. — 3

7)
— How many books are there in the cupboard? — Сколько книг есть в шкафчике?
— There are a lot. — Много.

7. Прочитай вопросы и ответь на них.
1)
How many days are there in a week? — Сколько дней в неделе?
There are seven. — 7

2)
How many months are there in winter? — Сколько зимних месяцев?
There are three. — 3

3)
How many days are there in January? — Сколько дней в январе?
There are thirty-one. — 31

4)
How many days are there in June? — Сколько дней в июне?
There are thirty. — 30

5)
How many days are there in February? — Сколько дней в феврале?
There are twenty-eight or twenty-nine. — 28 или 29.

6)
How many colours are there in the rainbow? — Сколько цветов в радуге?
There are seven. — 7

7)
How many copecks are there in a rouble? — Сколько копеек в рубле?
There are one hundred. — 100.

8. Выполни задания 1—5 в рабочей тетради.